Torsdag 8/11 2018 kl. 19.00 – 50 års jubilæum

Torsdag den 8. november 2018 kl. 19.00 fejrer Naturpark Mølleåens Venner sit 50 års jubilæum i Konferencecenter Metalskolen i Jørlunde (Slagslundevej 13, 3550 Slangerup) med et foredrag om naturparker, hovedstadens behov for natur og det grønne af Danmarks Naturfredningsforenings præsident, Maria Reumert Gjerding.

Efter to traditionelle receptioner de sidste par år har vi valgt dette, da Danmarks Naturfredningsforening var en væsentlig spiller i stiftelsen, og da også Metalskolens første forstander var blandt stifterne. Metalskolen ligger i selve Naturparken, men i modsat ende i forhold til vore sædvanlige samlingslokaler.

Vi indleder kl. 19.00 i Metalskolens store auditorium med at fortælle kort fra foreningens stiftelse og de 50 år, hvorefter Maria Reumert Gjerding ca. 19.15 vil tale og besvare spørgsmål.  Der vil ikke være pause bagefter, idet vi vil gå direkte til receptionen i de tilstødende lokaler med sange, musik og buffet (frikadeller, kartoffelsalat og snacks). Her vil der også være mulighed for taler af deltagende gæster.

Arrangementet er gratis og åbent for alle op til auditoriets 154 pladser. Bus 158 går forbi med stoppested ved Rappendam, men herfra er der ca. 15 minutters gang ad cykelsti uden vejbelysning. Vi anbefaler derfor, at man aftaler transport med andre, hvis man ikke selv er i bil.